Schipper dreigt baas ‘kapot te schieten’

Dertig mannen van een speciaal arrestatieteam van de Duitse politie waren zaterdagmiddag rond twaalf uur nodig om een 41-jarige Duitse binnenschipper te arresteren. De eigenaar van het Nederlandse schip Tesco II wilde de schipper op de sluis van Anderten vervangen, maar de schipper dreigde hem neer te schieten.

De Tesco II was via Tesco BV verhuurd aan bevrachter Overmeer. De schipper was net een maand in dienst. De Wasserschutzpolizei was vrijdagavond al aan boord van de Tesco geweest en constateerde overmatig drankgebruik. Zaterdagochtend ging de politie nog een keer kijken en toen bleek de schipper nog steeds 1,6 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Ook had hij verdovende middelen gerookt. Omdat Overmeer en Tesco een ‘zero tolerance’-beleid voeren rondom alcohol en drugs, werd de schipper op staande voet ontslagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • PROOST SCHIPPER ALS DE REKKENING KOMT BEN JE NUCHTER

    Geplaatst door: jantje op
  • Jacob,
    das nie zo best dat jij je krom werkt.
    DOE JE TOCH IETS VERKEERD,

    Geplaatst door: kees op
  • Hoi Jacob,
    Jij komt echt van een andere planeet.
    Vaar mijn hele leven al, ben in de tankvaart begonnen als lichtmatroos op mijn 14e. Heb daarna in de bagger gezeten, 84 uur p/w en 4 mnd aan een stuk, 3 weken naar huis. Daar kon je heerlijk zuipen, na de dienst.
    Zit nu 24 jaar op een veerboot in nederland. Wat een heerlijkheid. Elke dag een cruise maken we er van , maar geen gezuip aan boord. Inderdaad zaterdag word de week afgesloten met een drankje.Dagelijks heb ik met drankorgels te doen. Ken er genoeg schippers die alleen in de vorm van bier van het schip af komen, geeft niets, als je het tijdens de vaart maar niet drinkt.
    Einde discussie, gaat je allemaal goed,

    mvrgr kees.

    Geplaatst door: Kees op
  • Hallo KEES.
    Jij woont zeker aan de wal ,en zuipt je elke avond mischein bezopen,maar wel commentaar hebben op de schippers.Gewoon een lage/laffe streek van jou,zulke uittingen
    te doen aan mensen die zich krom werken

    Geplaatst door: Jacob op
  • waar zijn wij met bezig als ze nu die politie macht op de bruggen zetten dan worden wij niet meer beklat met stenen en daar isook alcool gebruik bij

    Geplaatst door: frank op
  • ik geniet van de reacties op het voorstel om alcohol te verbieden in de binnenvaart!!
    Kijk natuurlijk is het zo dat er altijd welwillende schippers zijn; ben er van overtuigd dat een zelfstandige het zover niet laat komen. #5 jaar geleden zat ik bij van ommeren, nou een kistje halve liters achter het roer was heel normaal. Menigmaal een bekeuring van de wasserchutz was heel normaal.
    We kunnen het allemaal relativeren
    maar over het algemeen kan ik zeggen, dat het gesprek na de dienst altijd wordt gevoert met een biertje in de hand.
    Menig tankschipper die ik ken, drinkt.
    Om het af te sluiten, sluit ik me volledig aan bij Jaap zijn gedicht, met vr.gr. Kees.

    Geplaatst door: kees op
  • Wie drink,mag niet varen.
    Wie vaart mag niet drinken

    Geplaatst door: Jaap op
  • Beste kees,

    Bij ons is het vrij normaal en l jaren zo dat we een 0 beleid hebben op gebied van drugs en alcohol en zijn er nog vele meer die dat hebben in de tankvaart.
    Maar mensen tekenen de brief waarnaar ze gewoon alcohol aan boord mee nemen terwijl je zelf thuis zit.
    Dus op papier is het leuk zoiets maar in de praktijk is het lastig te handhaven.
    Enigste wat werkt is iedere week weer een alcoholtest doen maar daar hou je ook geen personeel mee.

    Geplaatst door: Johan op
  • jan willem waar leef jij? openbaar dronkenschap is al verboden op de wal… zucht*

    Geplaatst door: S. op
  • ik snap niet dat er een paar bij zijn die moeilijk doen over het drinken als ze het willen verbieden verbied het dan ook op de wal daar is het net zo erg ik vind niet dat schippers hier de dupe van moeten zijn en als hij inderdaad al een paar keer eerder is aangehouden schop hem dan meteen van het schip af

    Geplaatst door: jan willem op
  • Geachte heer Kees,
    Wat een vreselijk negatief stuk, wat u schrijft. Ofwel schippers zijn in Uw ogen allemaal alcolist, dat vind ik nogal kort door de bocht. Situatie wat afgelopen zaterdag is gebeurd is in zijn geheel niet goed te praten. Daarbij mogen ze van mijn een compleet alcohol verbod instellen. Maar om ons zo negatief af te schilderen vind ik echt te ver gaan.

    Geplaatst door: Jan op
  • Eens te meer, komt nu naar voren dat de binnenvaart overgoten is met alcohol. Ik ken vele schippers die beschonken achter het roer staan, omdat het van de vorige avond niet is uit gewerkt. Zag 35 jaar geleden al dat alcohollisten werden gekweekt in de binnenvaart en het is vandaag de dag nog niets veranderd. Er is maar één remedie voor en dat is Het alcohol verbieden op schepen in het algemeen. Iederéén die in dienst is van een onderneming laat je een anti-alcoholbrief onder tekenen en je maakt alle bedrijvigheid op het water weer clean.
    VERBIED alcohol-gebruik op het water!!!

    Geplaatst door: kees op
  • mischien wordt er nu eindelijk eens onderzocht hoe mensen aan wapens komen en waarom er in de ons omringende landen nog steeds wapens verzameld en in huis gehouden mogen worden.
    er is nu al te vaak gebleken dat mensen er niet mee om weten te gaan.

    Geplaatst door: ouwe brombeer op
  • De bedreiging een grap?.
    Hoeveel mensen zijn er de laatste weken al niet omgekomen door dat er een schutter bewapend een school of ander gebouw binnenkomt.

    Drinken en varen? Laat hem maar een walbaan zoekn, schaapherder of zo, ver van de bewoonde wereld

    Geplaatst door: Jan op
  • Volgens mij was P. de schipper

    Geplaatst door: Jan van Nieuwland op
  • P. schrijft: Als ik het goed begrijp.
    Nou P. dat doe je dus niet!
    Ik begrijp de opm. van “ondernemer” niet, flauwe opmerking, in deze zaak heeft Overmeer juist gehandelt, mensen die drinken en varen doen het gewoon FOUT.

    Geplaatst door: Hans op
  • Ze zouden zo’n vent jarenlange gevangenisstraf moeten geven en daarna een flinke TBS. Ik begrijp nu dat hij gewoon naar huis is gestuuurd!!

    Geplaatst door: Niels op
  • Dat is onzin P, waar lees jij dat de schipper moest varen dan… miss was hij wel aan het varen onder invloed en wilde overmeer hem daarom weg hebben, wat ik niet meer dan normaal vind, want waarom is de politie anders meerdere malen aan boord om hem te testen, lijkt me eerder dat ze hem dan varend onder invloed hebben stilgelegd

    Geplaatst door: J op
  • Wat een onzin schrijft “P”.
    M.a.w. je drinkt maar raak en dat rechtvaardigd dan dat je kan blijven stilliggen. Wat zou je denken van gewoon helder blijven en je werk doen zonder gevaar voor anderen. Bewaar de rest voor je vrije tijd.

    Geplaatst door: Lisa op
  • Dus als ik het goed begrijp, heeft de schipper gedronken en wil niet varen, maar hij moet verplicht varen van de eigenaar van het schip. Volgens mij is de schipper verantwoordelijker bezig op dat moment dan de eigenaar, dat hij daarna bedreigingen uit naar anderen dat klopt niet maar dat zal wel aan de alcohol gelegen hebben.

    Geplaatst door: P. op
  • die man kan het werken met OVERMEER zelfal niet meer aan haha

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Je beschikt niet belaald over realiteitszin als je vandaag de dag met zulke geintjes komt! Pak maar aan die man!

    Geplaatst door: W.Frankes op

Reageer

Schipper dreigt baas ‘kapot te schieten’ | Schuttevaer.nl

Schipper dreigt baas ‘kapot te schieten’

Dertig mannen van een speciaal arrestatieteam van de Duitse politie waren zaterdagmiddag rond twaalf uur nodig om een 41-jarige Duitse binnenschipper te arresteren. De eigenaar van het Nederlandse schip Tesco II wilde de schipper op de sluis van Anderten vervangen, maar de schipper dreigde hem neer te schieten.

De Tesco II was via Tesco BV verhuurd aan bevrachter Overmeer. De schipper was net een maand in dienst. De Wasserschutzpolizei was vrijdagavond al aan boord van de Tesco geweest en constateerde overmatig drankgebruik. Zaterdagochtend ging de politie nog een keer kijken en toen bleek de schipper nog steeds 1,6 promille alcohol in zijn bloed te hebben. Ook had hij verdovende middelen gerookt. Omdat Overmeer en Tesco een ‘zero tolerance’-beleid voeren rondom alcohol en drugs, werd de schipper op staande voet ontslagen.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • PROOST SCHIPPER ALS DE REKKENING KOMT BEN JE NUCHTER

    Geplaatst door: jantje op
  • Jacob,
    das nie zo best dat jij je krom werkt.
    DOE JE TOCH IETS VERKEERD,

    Geplaatst door: kees op
  • Hoi Jacob,
    Jij komt echt van een andere planeet.
    Vaar mijn hele leven al, ben in de tankvaart begonnen als lichtmatroos op mijn 14e. Heb daarna in de bagger gezeten, 84 uur p/w en 4 mnd aan een stuk, 3 weken naar huis. Daar kon je heerlijk zuipen, na de dienst.
    Zit nu 24 jaar op een veerboot in nederland. Wat een heerlijkheid. Elke dag een cruise maken we er van , maar geen gezuip aan boord. Inderdaad zaterdag word de week afgesloten met een drankje.Dagelijks heb ik met drankorgels te doen. Ken er genoeg schippers die alleen in de vorm van bier van het schip af komen, geeft niets, als je het tijdens de vaart maar niet drinkt.
    Einde discussie, gaat je allemaal goed,

    mvrgr kees.

    Geplaatst door: Kees op
  • Hallo KEES.
    Jij woont zeker aan de wal ,en zuipt je elke avond mischein bezopen,maar wel commentaar hebben op de schippers.Gewoon een lage/laffe streek van jou,zulke uittingen
    te doen aan mensen die zich krom werken

    Geplaatst door: Jacob op
  • waar zijn wij met bezig als ze nu die politie macht op de bruggen zetten dan worden wij niet meer beklat met stenen en daar isook alcool gebruik bij

    Geplaatst door: frank op
  • ik geniet van de reacties op het voorstel om alcohol te verbieden in de binnenvaart!!
    Kijk natuurlijk is het zo dat er altijd welwillende schippers zijn; ben er van overtuigd dat een zelfstandige het zover niet laat komen. #5 jaar geleden zat ik bij van ommeren, nou een kistje halve liters achter het roer was heel normaal. Menigmaal een bekeuring van de wasserchutz was heel normaal.
    We kunnen het allemaal relativeren
    maar over het algemeen kan ik zeggen, dat het gesprek na de dienst altijd wordt gevoert met een biertje in de hand.
    Menig tankschipper die ik ken, drinkt.
    Om het af te sluiten, sluit ik me volledig aan bij Jaap zijn gedicht, met vr.gr. Kees.

    Geplaatst door: kees op
  • Wie drink,mag niet varen.
    Wie vaart mag niet drinken

    Geplaatst door: Jaap op
  • Beste kees,

    Bij ons is het vrij normaal en l jaren zo dat we een 0 beleid hebben op gebied van drugs en alcohol en zijn er nog vele meer die dat hebben in de tankvaart.
    Maar mensen tekenen de brief waarnaar ze gewoon alcohol aan boord mee nemen terwijl je zelf thuis zit.
    Dus op papier is het leuk zoiets maar in de praktijk is het lastig te handhaven.
    Enigste wat werkt is iedere week weer een alcoholtest doen maar daar hou je ook geen personeel mee.

    Geplaatst door: Johan op
  • jan willem waar leef jij? openbaar dronkenschap is al verboden op de wal… zucht*

    Geplaatst door: S. op
  • ik snap niet dat er een paar bij zijn die moeilijk doen over het drinken als ze het willen verbieden verbied het dan ook op de wal daar is het net zo erg ik vind niet dat schippers hier de dupe van moeten zijn en als hij inderdaad al een paar keer eerder is aangehouden schop hem dan meteen van het schip af

    Geplaatst door: jan willem op
  • Geachte heer Kees,
    Wat een vreselijk negatief stuk, wat u schrijft. Ofwel schippers zijn in Uw ogen allemaal alcolist, dat vind ik nogal kort door de bocht. Situatie wat afgelopen zaterdag is gebeurd is in zijn geheel niet goed te praten. Daarbij mogen ze van mijn een compleet alcohol verbod instellen. Maar om ons zo negatief af te schilderen vind ik echt te ver gaan.

    Geplaatst door: Jan op
  • Eens te meer, komt nu naar voren dat de binnenvaart overgoten is met alcohol. Ik ken vele schippers die beschonken achter het roer staan, omdat het van de vorige avond niet is uit gewerkt. Zag 35 jaar geleden al dat alcohollisten werden gekweekt in de binnenvaart en het is vandaag de dag nog niets veranderd. Er is maar één remedie voor en dat is Het alcohol verbieden op schepen in het algemeen. Iederéén die in dienst is van een onderneming laat je een anti-alcoholbrief onder tekenen en je maakt alle bedrijvigheid op het water weer clean.
    VERBIED alcohol-gebruik op het water!!!

    Geplaatst door: kees op
  • mischien wordt er nu eindelijk eens onderzocht hoe mensen aan wapens komen en waarom er in de ons omringende landen nog steeds wapens verzameld en in huis gehouden mogen worden.
    er is nu al te vaak gebleken dat mensen er niet mee om weten te gaan.

    Geplaatst door: ouwe brombeer op
  • De bedreiging een grap?.
    Hoeveel mensen zijn er de laatste weken al niet omgekomen door dat er een schutter bewapend een school of ander gebouw binnenkomt.

    Drinken en varen? Laat hem maar een walbaan zoekn, schaapherder of zo, ver van de bewoonde wereld

    Geplaatst door: Jan op
  • Volgens mij was P. de schipper

    Geplaatst door: Jan van Nieuwland op
  • P. schrijft: Als ik het goed begrijp.
    Nou P. dat doe je dus niet!
    Ik begrijp de opm. van “ondernemer” niet, flauwe opmerking, in deze zaak heeft Overmeer juist gehandelt, mensen die drinken en varen doen het gewoon FOUT.

    Geplaatst door: Hans op
  • Ze zouden zo’n vent jarenlange gevangenisstraf moeten geven en daarna een flinke TBS. Ik begrijp nu dat hij gewoon naar huis is gestuuurd!!

    Geplaatst door: Niels op
  • Dat is onzin P, waar lees jij dat de schipper moest varen dan… miss was hij wel aan het varen onder invloed en wilde overmeer hem daarom weg hebben, wat ik niet meer dan normaal vind, want waarom is de politie anders meerdere malen aan boord om hem te testen, lijkt me eerder dat ze hem dan varend onder invloed hebben stilgelegd

    Geplaatst door: J op
  • Wat een onzin schrijft “P”.
    M.a.w. je drinkt maar raak en dat rechtvaardigd dan dat je kan blijven stilliggen. Wat zou je denken van gewoon helder blijven en je werk doen zonder gevaar voor anderen. Bewaar de rest voor je vrije tijd.

    Geplaatst door: Lisa op
  • Dus als ik het goed begrijp, heeft de schipper gedronken en wil niet varen, maar hij moet verplicht varen van de eigenaar van het schip. Volgens mij is de schipper verantwoordelijker bezig op dat moment dan de eigenaar, dat hij daarna bedreigingen uit naar anderen dat klopt niet maar dat zal wel aan de alcohol gelegen hebben.

    Geplaatst door: P. op
  • die man kan het werken met OVERMEER zelfal niet meer aan haha

    Geplaatst door: ondernemer op
  • Je beschikt niet belaald over realiteitszin als je vandaag de dag met zulke geintjes komt! Pak maar aan die man!

    Geplaatst door: W.Frankes op

Reageer