Amadante tegen Mainbrug

Het passagiersschip Amadante is in de nacht van dinsdag op woensdag op de Main met de stuurhut tegen de brug van Segnitz gevaren. De stuurhut werd hierbij van het schip geslagen. Een bemanningslid raakte licht gewond.

Het Zwitsers passagiersschip voer rond vier uur in de nacht met 135 passagiers stroomafwaarts toen het met de stuurhut tegen de brug kwam. De tweede kapitein liep hierbij een hoofdwond en een hersenschudding op. De matrozen in de stuurhut kwamen met de schrik vrij. Omdat de apparatuur in de stuurhut onbeschadigd bleef, kon de bemanning het schip toch nog naar de oude haven in Würzburg varen. Daar krijgt het schip waarschijnlijk een nieuw tijdelijk stuurhuis zodat het schip in ieder geval de reis kan vervolgen. De schade bedraagt rond de 40.000 euro. De Wasserschutzpolizei heeft nog niet vastgesteld wat de oorzaak van de aanvaring is.
Meer scheepsongelukken in hetdossier

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Amadante tegen Mainbrug | Schuttevaer.nl

Amadante tegen Mainbrug

Het passagiersschip Amadante is in de nacht van dinsdag op woensdag op de Main met de stuurhut tegen de brug van Segnitz gevaren. De stuurhut werd hierbij van het schip geslagen. Een bemanningslid raakte licht gewond.

Het Zwitsers passagiersschip voer rond vier uur in de nacht met 135 passagiers stroomafwaarts toen het met de stuurhut tegen de brug kwam. De tweede kapitein liep hierbij een hoofdwond en een hersenschudding op. De matrozen in de stuurhut kwamen met de schrik vrij. Omdat de apparatuur in de stuurhut onbeschadigd bleef, kon de bemanning het schip toch nog naar de oude haven in Würzburg varen. Daar krijgt het schip waarschijnlijk een nieuw tijdelijk stuurhuis zodat het schip in ieder geval de reis kan vervolgen. De schade bedraagt rond de 40.000 euro. De Wasserschutzpolizei heeft nog niet vastgesteld wat de oorzaak van de aanvaring is.
Meer scheepsongelukken in hetdossier

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer