JUMA Beton kiest voor het water

JUMA Beton, de Belgische marktleider op het gebied van geprefabriceerde betonelementen voor industrie, kantoren, appartementen en wegenbouw, kiest voor vervoer over het water.

Het bedrijf, dat sinds 1978 in Balen was gevestigd was, is vorig jaar begonnen met de bouw van een nieuw productiecomplex in Lommel. De nieuwe fabriek heeft een totale oppervlakte van 17.500 vierkante meter. Volgend jaar volgt een uitbreiding met nog eens 17.500 vierkante meter. Voor JUMA Beton was de aanwezigheid van een geschikte vaarweg nabij de nieuwe fabriek van groot belang. De investering van de stad Lommel in de aanleg van een loskade aan het kanaal Bocholt-Herentals maakte de vestiging in Lommel aantrekkelijk. Met hulp van vaarwegbeheerder De Scheepvaart NV konden noodzakelijke baggerwerken bij de loskade versneld worden uitgevoerd. JUMA Beton verwacht jaarlijks meer dan 100.000 ton zand en grind per schip aan te zullen voeren. (BS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

JUMA Beton kiest voor het water | Schuttevaer.nl

JUMA Beton kiest voor het water

JUMA Beton, de Belgische marktleider op het gebied van geprefabriceerde betonelementen voor industrie, kantoren, appartementen en wegenbouw, kiest voor vervoer over het water.

Het bedrijf, dat sinds 1978 in Balen was gevestigd was, is vorig jaar begonnen met de bouw van een nieuw productiecomplex in Lommel. De nieuwe fabriek heeft een totale oppervlakte van 17.500 vierkante meter. Volgend jaar volgt een uitbreiding met nog eens 17.500 vierkante meter. Voor JUMA Beton was de aanwezigheid van een geschikte vaarweg nabij de nieuwe fabriek van groot belang. De investering van de stad Lommel in de aanleg van een loskade aan het kanaal Bocholt-Herentals maakte de vestiging in Lommel aantrekkelijk. Met hulp van vaarwegbeheerder De Scheepvaart NV konden noodzakelijke baggerwerken bij de loskade versneld worden uitgevoerd. JUMA Beton verwacht jaarlijks meer dan 100.000 ton zand en grind per schip aan te zullen voeren. (BS)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer